tiistai 2. tammikuuta 2024

DJ Hifiprofessori - mikään ei ole niin varmaa kuin se, että sekoilu ei lopu koskaan. Katselmus Mixcloud palveluun.

 Mikä on Mixcloud?

Wikipedia vastaa kysymykseen seuraavasti (vastaus englannin kielellä, koska Google Translatorilla käännetty vastaus oli turhan hurja ja itse en jaksa tehdä mitään käännöksen eteen, mielummin kirjoitan turhaa selitystä asiasta):

"Mixcloud is a popular British online music streaming service that allows for the listening and distribution of radio shows, DJ mixes and podcasts, which are crowdsourced by its registered users."

Palveluun ladatut ohjelmat ovat striimattavissa ilman että palveluun tarvitsee kirjautua. Toki luomalla oman ilmaisen tunnuksen saa sellaisia etuisuuksia, että 

  • voit seurata sisällön tuottajia
  • saat halutessasi ilmoituksia uusista striimeistä sisällön tuottajilta joista pidät
  • voit korvamerkitä ohjelmia, niin että löydät ne helposti uudelleen vaikka olisit unohtanut koko striimin 

DJ Hifiprofessori ja Mixcloud

Striimit löytyvät tästä URLista:


Johannes Pirulainen?

Historia on se, että minulla oli pitkään Mixcloud tili ennenkuin aloin itse latailemaan dataa palveluun. Johannes Pirulainen on yleisesti käyttämäni internet alter ego ja sillä nimellä olin tilin luonut myös Mixcloudiin. En halunnut luoda uutta tiliä, koska en halunnut joutua käyttämään kahta eri tiliä ja en viitsinyt tuhota vanhaa tiliäkään kun olin jo sillä verkostoitunut palvelussa pidemmän aikaa.

Jälkeenpäin ajatellen olisi ehkä ollut silti fiksumpi aloittaa puhtaalta pöydältä. Nyt se on myöhäistä.

SHOW

Hähää... ei ole mitään showta. Striimit ovat käytännössä soittolistoja. Nimeämiskäytäntönä olen käyttänyt kaavaa

DJ Professor Of Hi-Fi Show vol juoksevanumero: striimin kuvaava nimi

Aluksi mietin, että alkaisin tekemään ikäänkuin juonnettua radio-ohjelmaa, mutta minulla on lievä puhevika minkä vuoksi en jaksa kuunnella omaa puhetta äänitettynä. Mietin tätä vaihtoehtoa myös YouTubeen, mutta sama homma.

Ihan alunperin, ja periaatteessa edelleenkin, näiden striimien tarkoitus ei ollut puffata ihmisille sitä millainen olen DJnä. Itseasiassa yksikään "Show" ei edusta minua kovin hyvin tällä hetkellä DJnä. Soitan live DJnä paljon enemmän vanhaa musiikkia, kuin mitä soitan Mixcloud mixeissäni. Tähän mennessä olen tehnyt vain yhden mixin, mikä sisältää alusta loppuun asti vain vanhempaa musiikkia, mutta sekään ei oikein kuvasta minua, koska soitan keikoilla myös uutta musiikkia.

Kesäisin tykkään istua ulkona pussikaljalla matkakaiuttimen kanssa. Nämä mixit ovat pääasiassa minun konversioita omista vinyyleistä, jotka olen ladannut pilvipalveluun striimattavaan sähköiseen muotoon, jotta voin nauttia omista vinyyleistä myös ulkona aurinkoisena päivänä tai miksei kesäisessä vesisateessakin (sitäkin on tullut tehtyä.)

Samalla muutkin voivat kuunnella levymusiikkiani halutessaan milloin ja missä vaan, kunhan on internet yhteys.

 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Blues Rock: Jenkit vs Eurooppa

 Tänään vuorossa blogi sivustoni ensimmäiset LP arviot. Minua ei kiinnosta hittojakaan sukupuolielinten mittojen vertailu, eikä sen puoleen ...